torsdag 31 maj 2012

Water marble

Det var ett tag sen jag gjorde en water marble så jag tyckte det var på tiden =)

Eftersom det börjar vara sommar så kändes ett mönster med blomblad helt rätt =)

 Jag använde tre olika lacker, en vit/pärlemor, ett blått och ett svart. Det svarta blir som ett mörkare silver när man gör marbling med vatten och det var det jag var ute efter, de flesta lacker tunnas ut väldigt och det bör man vara medveten om så att man inte blir besviken på hur färgerna blir. 
Eftersom jag ville ha mitt somrigt så ville jag hålla mig i blå och silver skalan :)

För att få lite mer "bling" på det hela så tog jag och fyllde i med ett ljusblått glitterlack längs den blå kanten.

Jag blev riktigt nöjd faktiskt =)

Om ni vill veta hur man gör water marbling så tycker jag att ni ska gå in på http://mysimplelittlepleasures.blogspot.se/
Hon är jätteduktig och har massa tutorials på youtube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar